آموزش های یک خبرنگار

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاریخچه کاشت مو به روش میکروگرافت

 

شاید اگر بگوییم تاریخچه کاشت مو از ژاپن که معمولا با فیلم‌هایی با بازیگران طاس ‌آنها را به یاد داریم نشات می‌گیرد، کمی عجیب باشد؛ اما واقعیت همین است! در حدود 100 سال قبل ژاپنی‌ها اولین افرد یا بهتر است بگوییم زیباجویانی بودند که برای رفع طاسی و کم‌مویی البته در نواحی مانند ابرو اقدام به کاشت مو کردند که با شکست‌های پی‌ در پی همراه بود؛ این شکست‌ها به دلیل شروع جنگ جهانی دوم هیچ وقت به پیروزی ختم نشد تا زمانی که غربی‌ها تصمیم به تحقیق و آزمایش روی این موضوع کردند.

بیست سال بعد یکی در نیمه قرن بیستم دکتر نرمان ارنتریش اولین فردی بود که پایه گذار شکل اولیه کاشت مو بود و با برش پوست سر و انتقال مو از قسمت‌های پرپشت (بانک مو) به قسمت‌های مبتلا به طاسی، کاشت مو به معنای واقعی را معرفی نمود. مسیر پرپیچ و خم کاشت مو در این 4 دهه تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را به خود دید تا جایی که به جایگاه امروزی یعنی روش میکروگرافتی رسید که در کلینیک نیل به صورت تخصصی ارائه می‌شود.

 

توضیح مراحل کاشت مو به روش Micro Graft

 

شاید در ابتدا تصور کنید که اسامی این روش‌ها صرفا بخشی از بازاریابی باشد؛ البته که بسیاری از رقبا از اسامی من درآوردی مانند FUT Plus، VIO، Golden Metod استفاده می‌کنند که هیچ یک تایید شده نیست؛ این درحالی است که روش میکروگرافت به عنوان یک روش تایید شده از جانب FDA در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما به طور کامل‌تر اگر بخواهیم در خصوص مراحل کاشت مو میکروگرافت صحبت کنیم، به سه بخش زیر اکتفا می‌کنیم.

 

 

مهم‌ترین عامل موفقیت در روش میکروگرافت

 

میکروگرافت هر چقدر خوب، هر چقدر نوین، هر چقدر بی‌نقص، اثربخش، بدون درد و … صرفا یک روش است که برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل به عوامل مختلفی وابسته است؛ مهم‌ترین عامل در رسیدن به نتیجه ایده‌آل در اعتبار کلینیک و تخصص پزشک خلاصه می‌شود؛ البته که مراقبت‌های شما بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت هم بسیار مهم است.

تخصص پزشک و اعتبار کلینیک دو عامل مهم برای رسیدن به ایده‌آل‌ترین نتیجه در کاشت مو به روش میکروگرافت هستند. علت این تاکید و ادعا در ظرافت موجود در این متد خلاصه می‌شود؛ هر چند که روش برداشت و کاشت گرافت به وسیله دستگاه‌های تماما اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ اما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که به دلیل نقش کلیدی ظرافت در کار با دستگاه و حساسیت‌های موضوع اعتماد به پزشک باتجربه در کنار کلینیک معتبر با دستگاه‌های به‌روز از مهم‌ترین عوامل در رسیدن به نتیجه ایده‌آل خواهد بود.

 

کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک نیل

به توجه به نوپا بودن روش میکروگرافت در ایران و وجود ظرافت‌های موجود باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که برای انجام این روش باید حتما به یک کلینیک معتبر مراجعه یا بهتر است بگوییم اعتماد کنید. کلینیک نیل با توجه به این موضوع که به عنوان اولین مرکز کاشت مو به روش میکروگرافت شناخته می‌شود گزینه بسیار ایده‌آلی برای رسیدن به انتظارات شما از کاشت مو باشد.

 

https://nileclinic.com/services/micrographt-price-of-each-hair-transplant/

 

 

  • میثم همتی