آموزش های یک خبرنگار

  • ۰
  • ۰

مطالعات نشان داده‌اند که نواختن ساز مهارت‌های فردی را بالا برده و استعدادهای فرد را شکوفا می‌کند؛ به همین دلیل هنگامی‌که کودک در سنین پایین ساز زدن را آغاز و تلاش برای نواختن یک نت خاص می‌کند و در تمرین بعدی سعی در تکرار آن دارد موجب می‌شود تا کودکتان ذهنش بازتر شده و برای یادگیری بیشتر، تلاش کند. در کل فاکتورهای مختلفی وجود دارد تا بتوانید بهترین ساز برای کودکان را انتخاب کنید.

در ادامه به بررسی شرایط مؤثر در انتخاب بهترین ساز برای کودکان خواهیم پرداخت. از این‌که تا انتهای این مقاله همراه ما هستید سپاسگزاریم.

  

سن کودک

برای اینکه بتوانید بهترین ساز برای کودکان را پیدا کنید، باید سن فرزندتان را در نظر بگیرید.

کودکان در سنین پایین ذاتاً کنجکاو بوده و قدرت تخیل بالایی دارند. بسیاری از آن‌ها می‌توانند در سن هفت‌سالگی و در برخی موارد سنین پایین‌تر، اصول اولیه ساز موردنظر را یاد گرفته و برای بهبود مهارت‌های خود تلاش کنند. در رابطه با این موضوع می‌توان گفت که وقتی کودکان پدر یا مادر خود را در حال نواختن ساز به‌طور مثال پیانو ببینند، خواهان تقلید رفتار آن‌ها هستند و می‌خواهند پا به‌پای آن‌ها با ساز سرگرم شده و کلیدهای پیانو را بفشارند و از صدای خارج‌شده متعجب و مسرور شوند. با افزایش سن، قدرت بدنی و ذهنی کودک شما افزایش می‌یابد و شما برای انتخاب بهترین ساز برای کودکان حق انتخاب‌های متنوع‌تری خواهید داشت.

در کل می‌توان گفت کودکان در سنین پایین تابع حرکات پدر و مادر خود هستند و می‌خواهند کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را تقلید کنند و نمی‌توانند برای مثال در سن ۵ سالگی به‌خوبی نواختن نت‌ها را اجرا کنند اما با مفهوم کلی آن آشنا می‌شوند و در آینده نزدیک امر یادگیری بیشتر و درنهایت نواختن برای آن‌ها امکان‌پذیر بوده و از این طریق انتخاب بهترین ساز برای کودکان آسان‌تر می‌شود.

 

صدای ساز موردنظر

بهترین ساز برای کودکان سازی است که هر تار و کلید آن صدای جذابی داشته باشد و کودک بتواند با فشردن کلید یا تکان دادن تار صدای مهیجی را تولید کند، زیرا یکی از مهم‌ترین عوامل علاقه کودکان به ساز، صدایی است که از آن خارج می‌شود. هنگامی‌که کودک صدای سازی را می‌شنود که پدر یا مادر او در حال نواختن آن است، کنجکاو شده و به دنبال منبع خروجی صدا خواهد گشت. هنگامی‌که آن را یافت تلاش برای بازی با کلیدها یا تارهای آن می‌کند. با انجام این کار متوجه می‌شود که صدای هر کلید یا تار متفاوت است و نسبت به این اتفاق مهیج شده و به تلاش کردن برای نواختن یک نت که در ذهن خود است، خواهد پرداخت، هرچند اشتباه و بدون مفهوم باشد.

صدای یک ساز سلیقه‌ای است و شما می‌توانید پیش از خریداری سازهای مدنظرتان صدای آن‌ها را به‌طور نامحسوس برای کودک اجرا کنید و با مشاهده واکنش‌های وی در ارتباط با سازها، نسبت به علاقه وی پی برده و بتوانید بهترین ساز برای کودکان را انتخاب نمایید.

 

منبع: سایت سازپلازا

 

  • ۰۰/۰۵/۱۲
  • میثم همتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی