آموزش های یک خبرنگار

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاربرد آینه و کنسول

در ادبیات ما آینه نمادی از پاکی و بی‌ریایی است و جهانی جذاب برای انعکاس تصویر محسوب می‌شود که همواره در قاب‌هایی از جنس مفرغ تا طلا با ما همراه بوده‌ است. برای این‌که زیبایی آینه دو چندان شود و جایگاه خاص خودش را داشته باشد، میز پیش آینه یا همان کنسول که معمولا به شکل مستطیل و یا نیم دایره است و دو پایه دارد، در کنار آن قرار می‌گیرد. تاریخ آینه کنسول از قصر پادشاهان و خانه‌های اشرافی تا چیدمان خانه‌های امروزی و وسایل جهیزیه ادامه دارد. البته کنسول‌ها فقط برای زیبایی استفاده نمی‌شوند، بلکه کاربردهای دیگری هم دارند، به طور مثال کنسول‌های کمدی و ثابت برای جایگذاری وسایل پذیرایی و دکوراسیون داخلی به کار می‌روند، کنسول‌های دکوری در چیدمان راهروهای ورودی کاربرد دارند و یا اینکه می‌توانند نقش میز را در اتاق خواب ایفا کنند.

آینه و کنسول سلطنتی

در چیدمان‌های اشرافی و لوکس و در کنار مبلمان‌های سلطنتی از کنسول‌های سلطنتی استفاده می‌شود که به همراه آینه، زیبایی خاص و خیره‌کننده‌ای را به فضای خانه می‌بخشند. طرح‌های این مدل‌ها بسیار شکیل و منحصر به فرد هستند و بیشتر به رنگ طلایی ساخته می‌شوند و هر کسی بنا به سلیقه‌‌‌‌‌‌‌‌ و کاربردی که در نظر دارد، کنسول ثابت یا میزی انتخاب می‌کند.

آینه و کنسول اسپرت

در دکوراسیون‌های مدرن و امروزی آینه و کنسول‌ اسپرت یک کالای دکوری همه پسند و پر طرفدار محسوب می‌شود. در حال حاضر که بسیاری از افراد در فضای خانه‌هایشان، هم به دنبال سادگی و آرامش می‌گردند و هم در پی وسایل تزئینی‌‌ای هستند که جای زیادی اشغال نکند، انواع مدل‌های آینه کنسول اسپرت بهترین گزینه برای انتخاب است. از طرفی آینه‌ها و کنسول‌های اسپرت طوری طراحی و رنگ می‌شوند که در کنار هر رنگی در خانه به خصوص رنگ‌های شاد به راحتی قابل استفاده هستند.

آینه و کنسول چوبی

آینه و کنسول‌های چوبی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول را بیشتر برای اتاق مطالعه یا محیط کار در نظر می‌گیرند، کنسول‌های این دسته به شکلی طراحی شده‌اند که بهترین انتخاب برای محیط مطالعه و یا دکور شرکت‌ها و مغازه‌ها به حساب می‌آیند اما کنسول‌های دسته‌ی دوم، مدل‌های چوبی مدرن هستند که می‌توانند برای اتاق خواب و یا جایگذاری آینه و شمعدان به کار بروند. به جز این دو دسته، آینه و کنسول‌های چوبی لوکسی نیز وجود دارند که برای دکوراسیون خانه طراحی شده‌اند و طرفداران خاص خودشان را دارند.

کلام آخر
آینه و کنسول هر کدام از گذشته تا به امروز از زیباترین لوازم دکوری و حتی کاربردی برای ما بوده‌اند و امروزه در مدل‌های متنوع از سلطنتی تا مدرن طراحی می‌شوند و در کنار هم ایده‌ی بسیار زیبایی برای دکوراسیون خانه‌ها و حتی محل کار به حساب می‌آیند.

 

خرید آینه کنسول اسپرت چوبی در سایت شیشه و آینه اردلان

 

 

  • میثم همتی
  • ۰
  • ۰

با مشاوره ی ازدواج شما از تمرکز روی مشکل رها می شوید و می توانید فرد مقابل پشت این تعارضات را ببینید و علاوه بر دیدن خود، طرف مقابل و سومی های زندگیتان که می تواند خانواده ها، کار، پول و هر چیزی غیر از شما و همسرتان باشد را ببینید و الگویی که شما و همسرتان در رابطه با آن دارید، را درک کنید. شناخت الگو های خود و همسر و نوع نگاه شما به عامل های سوم در زندگیتان باعث می شود آگاهی بهتری در زندگی پیدا کنید و همین آگاهی شما را مسلط تر در تصمیم گیری های زندگیتان می کند.

 

نکات مهم مشاوره ازدواج

 

در مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج و یا حتی پس از طلاق شما می توانید به توانایی های بالقوه درون خود و منابع موجود در محیط اطراف خود بهتر پی ببرید و از آن برای بالا بردن کیفیت زندگی تان استفاده کنید.

  • حساسیت های طرف مقابل

حساسیت های طرف مقابل در واقع دکمه قرمزهایی است که شما باید بدانید و به جای تلاش برای تغییر آنها سعی کنید با دقت آنها را بشناسید و ببینید آیا می توانید سال ها با آنها کنار بیایید.

  • مسئولیت پذیری

تحقیقات علمی در زمینه بررسی رضایت مندی در زوج ها نشان داده، مسئولیت پذیری فاکتور پیش بینی کننده قوی است و این فاکتوری است که قبل از ازدواج متخصص با سوالاتی که می پرسد، می تواند میزان مسئولیت پذیری شخص را تشخیص دهد.

  • نحوه برخورد با خشم

از آنجایی که جزء لاینفک زندگی ناکامی است و این ناکامی در زندگی مشترک به میزان بیشتری نیز اتفاق می افتد، بررسی تحمل افراد در مقابل ناکام شدن اهمیت بالایی دارد. گاهی افراد تصور می کنند اگر دیگران آنها را بفهمند دلیلی برای عصبانی شدن ندارند در صورتی که در پشت این جمله این است که اگر آنها خواسته مرا بفهمند و به آن عمل کنند من دلیلی برای ناراحت شدن ندارم و چنین افرادی در زندگی به شدت از دیگران عصبانی هستند چرا که آنها را دلیل ناکامی خود می دانند، بنابراین به جای کار کردن روی کنترل خشم خود از طرف مقابل می خواهد که خود را عوض کند و این مسئله به مرور در زندگی مشترک باعث می شود فرد مقابل مدام احساس بازنده بودن داشته باشد.  

  • داشتن دیدگاه مثبت

نگاه مثبت در روانشناسی به نام ویژگی  دلپذیری یا توافق پذیری مورد بررسی قرار می گیرد، دلپذیر بودن یعنی افراد بتوانند نگاه خوشبینانه ای به خود، افراد و اتفاقات زندگی داشته باشند. این ویژگی باعث می شود در زندگی مشترک امیدوارانه تلاش کنند تا مشکلات بین فردی زندگی شان را حل کنند و با نگاه مثبت تری رفتار طرف مقابل را تحلیل کنند و نکته طلایی این ویژگی این است که تلاش بیشتری می کنند تا منظور خود را به طرف مقابلشان بدون عصبانیت توضیح دهند، بنابراین در زندگی مشترک شان خوش حال تر و مثبت نگرترهستند.

  • ارزش ها و حساسیت های خود و طرف مقابل

هر کسی به دلیل تجربه های کودکی و نوع فرهنگ و ساختاری که در آن بزرگ شده، یکسری چیزها را ارزش یا ضد ارزش می داند و روی آن حساس است از آنجایی که این بخش تنها بخشی است که تا خود فرد نخواهد تغییر دهد، هیچ کس حق ندارد به او فشار بیاورد تا تغییر کند؛ در نتیچه این بخش بسیار مهمی است که باید قبل از ازدواج طرفین برای هم کاملا شفاف کنند و نقش مشاور در این بخش، برای روشن سازی ارزش های طرفین برای هم،  کلیدی است.

  • خودآگاهی

خودآگاهی یعنی شناخت نقاط قوت و ضعف خود ، خودآگاهی به افراد کمک می کند تا خود را بتوانند شفاف توضیح دهند از نقاط ضعف خود نترسند و خود را برای طرف مقابل ایده آل نسازند، بلکه هرچقدر می توانند خود واقعی شان را توضیح دهند،  مسلما این افراد در ازدواج شان کمتر باعث می شوند،  طرف مقابل دچار سوءبرداشت از رفتارهای آنها شوند، البته مهارت خودآگاهی جزء بخش هایی است که با کمک مشاور می توان آن را تسریع داد.

 

دریافت مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

 

روانشناس بالینی و مشاور خانواده دو گروه از متخصصینی هستند، که مستقیما با چالش های ازدواج مراجعین درگیرند و به دلیل مطالعاتی که در دوره های تخصصی و حیطه های عملی کاریشان دارند، می توانند در این زمینه مشاوره دقیق تری بدهند، در واقع روانشناس بالینی تمرکز بیشتری روی مسائل روانشناختی فرد این که آیا افراد اختلال افسردگی، اضطراب یا بدبینی و... دارند یا نه و مشاور خانواده تمرکز بیشتر روی آسیب های احتمالی خانواده دارند، مثلا این که این دو نفر در کدام بخش های ارتباطی یا خانوادگی آسیب پذیر هستند و بعدا ممکن است دچار مشکل شوند، البته این به معنی این نیست که متخصصین دیگر  برای مشاوره ازدواج خوب نیستند بلکه این دو گروه از متخصصین به دلیل مباحث آکادمیک و عملی، بیشتر در این زمینه تبحر دارند.

 

 

  • میثم همتی